Comparative study of certain phonotactic and morphosyntactic features of Afaan-oromo, Amharic and French to analyze mother tongue interferences in the case of Oromophones et Amharophones students learning French as a foreign language in Ethiopian academic environment
Étude comparative de quelques caractéristiques phonotactiques et morphosyntaxiques de l'afaan-oromo, de l'amharique et du français afin d’analyser l’interférence chez les apprenants du FLE en milieu académique éthiopien
Résumé
This research focuses on global errors found in corpora collected from learners of French at the University ofArsi. Through a comparative study, the main aim of this research is, on the one hand, to examine whether theerrors noted are due to interference from the first languages (L1) and, on the other, to determine whetherthese errors appear at each linguistic level. The aim is therefore to assess whether this interference affects theacquisition of the target language at the phonetic, morphological and syntactic levels. In the context ofdidactics, certain teaching strategies, introduced by certain authors, are proposed to teach the production ofsingle sounds, word formation and word.
Cette recherche se concentre sur les erreurs globales relevées dans les corpus collectés auprès des apprenantsdu français de l’université d’Arsi. À travers une étude comparative, l'objectif principal de cette recherche est,d'une part, d'examiner si les erreurs constatées sont dues à l'interférence des langues premières (L1) et,d'autre part, de déterminer si ces erreurs apparaissent à chaque niveau linguistique. Il s'agit donc d'évaluer sicette interférence affecte l'acquisition de la langue cible au niveau phonétique, morphologique et syntaxique.Au contexte de la didactique, certaines stratégies d'enseignement, introduites par un certain nombred'auteurs, sont proposées afin d’enseigner la production des sons uniques, la formation et l’assemblage desmots.
Mots clés
Teaching : teaching FLE to Oromo and Amharic speakers
Acquisition : learning second and foreign languages
Comparative study : studying the internal systems of languages in contact
Global errors : interlingual and intralingual errors
Fundamental theories : contrastive analysis, Error analysis and Interlanguage
Didactics : some teaching strategies
Enseignement : enseigner FLE aux oromophones et amharophones
Acquisition : apprendre des langues secondes et étrangères
Etude comparative : étudier les systèmes internes des langues en contact
Erreurs globales : erreurs interlinguales et intralinguales
Théories fondamentales : Analyse contrastive, Analyse des erreurs et l’Interlangue
Didactique : certaines stratégies d’enseignement
Domaines
LinguistiqueOrigine | Version validée par le jury (STAR) |
---|