Combinaison d'un système de rendez-vous avec le problème d'affectation de ressources dans un terminal à conteneurs

Abstract : The connection of a container terminal to its hinterland is a key area for competition. Therefore, more and more attention is paid to the service quality of inland transport modes such as trucks, trains and barges. An effcient allocation of internal material handling resources and the use of new strategies, such as truck appointment systems, can reduce the time vehicles spend at the terminal. We propose a mixed integer linear programming model, based on a network flow representation of the terminal, to determine the number of appointments to accept per time slot and an allocation of internal resources minimizing service times of trains and barges simultaneously. By comparing container terminals with and without appointment systems, we show that a truck appointment system is beneficial for trucks as well as for trains and barges.
Type de document :
Communication dans un congrès
13ème congrès annuel de la Société française de Recherche Opérationnelle et d'Aide à la Décision, Apr 2012, Angers, France
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [7 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-emse.ccsd.cnrs.fr/emse-00687930
Contributeur : Elisabeth Zehendner <>
Soumis le : lundi 16 avril 2012 - 10:11:23
Dernière modification le : mardi 23 octobre 2018 - 14:36:10
Document(s) archivé(s) le : mardi 17 juillet 2012 - 02:21:48

Fichier

ROADEF2012_ZehendnerFeillet.pd...
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : emse-00687930, version 1

Collections

Citation

Elisabeth Zehendner, Dominique Feillet. Combinaison d'un système de rendez-vous avec le problème d'affectation de ressources dans un terminal à conteneurs. 13ème congrès annuel de la Société française de Recherche Opérationnelle et d'Aide à la Décision, Apr 2012, Angers, France. 〈emse-00687930〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

322

Téléchargements de fichiers

168